petrainafrika.reismee.nl

Beloofd (nu echt)!

Oké. Ik denk dat ik niet meer terug durf te komen naar Nederland. Enkel om het feit om jullie onder ogen te komen. Voor alle lieve mensen die betrokken zijn, geïnteresseerd zijn in mijn avontuur: sorry. Sorry dat ik mijn belofte niet ben nagekomen om jullie met enige regelmaat een update te geven over mijn leven hier. Mijn leven in Oeganda.

Inmiddels ben ik al ruim een half jaar in Oeganda en veel avonturen rijker. Ja, ik ben hier een gelukkig meisje dat geniet. Bovendien heb ik me uitstekend weten aan te passen aan het Oegandese tempo. In dat opzicht voldoe ik precies aan de verwachting om pas na een half jaar een blog te schrijven.

Dat is trouwens één van de redenen waarom ik het zo fijn vind in Oeganda, het tempo:

1. De mensen die me een beetje kennen weten dat ik al-tijd te laat kom. Hier is dat gewoon maatschappelijk toestaan. Sterker nog, het is eerder een uitzondering als je wél op tijd komt. Zo fijn!

2. Bovendien mag je op ieder moment van de dag slapen. Het kan je zomaar gebeuren wanneer je bij de buurtsuper een fles water haalt, je eerst de medewerker wakker moet porren. Kun jij je dit voorstellen bij de Spar in Zwartemeer? Slapende kassa-meisjes!

3. Tot slot. De Oegandese mannen houden van vrouwen met curve. Dus, ik heb al heel wat kerels van me af moeten slaan. En als je vraagt waarom de man geïnteresseerd is, zegt het zonder blikken of blozen: “because you’re fat!” Thanks schat!

En nu denken jullie allemaal dat ik hier in Oeganda ben om uit mijn neus te peuteren. Dat is niet waar! Ik maak me ook wel een beetje nuttig, daarover volgende keer meer. Beloofd (nu echt)! Maar ik ga eerst mijn dansmoves showen en biertjes drinken op een leuk Oegandees festival: Nyege Nyege.

Proost!

Reacties

Reacties

jolanda

Petra prachtig. Gelukkig horen wij veel van je vader en moeder hoe het met je gaat. Wat een ander leven zo. Geniet ervan. Dikke knuffel de buuf.

Karin

Super leuk wat van je te horen en fijn dat het goed gaat geniet van je moves.

Maaike

Weer mooi geschreven en hopelijk volgende blog iets sneller

Wout moes

Geniet ervanPetra

RenskeKuhl

Leuk dat we wat van je horen had er net met je moeder over of je nog terug komt in Zwartemeer ja toch zeker ,we wensen je daar nog een fijne tijd dikke knuffel Henk en Renske

Robin

Fijn om te horen! Proost

gerda

zo ken ik je weer:) enjoy!!
(en binnenkort appen we weer)

Anita

Huy Petra, leuk weer wat van je te horen! Succes daar!

Bonita

Fijn dat jij je daar weer thuis voelt. Prachtig het filmpje wat jij me stuurde via WhatsApp van jou Pedicure behandeling ! Suc6 met de dingen waar je mee bezig bent.

Janny

Wat leuk om te horen Petra! Heb me vaak afgevraagd hoe het met je gaat dus ik hoop op nog veel meer verhalen:)

Helma

Klinkt heerlijk Petra! Geniet ervan!

Jolanda spijkerman

Hehe.. Dat werd tijd.. Cliënten vragen me nog steeds of ik iets heb gehoord van dat meisje dat naar Africa is gegaan.. Dus klim wat vaker in de pen zou ik zeggen.. Nou geniet maar doe ook zeker kalm aan.. Tot laterr

Jolanda

Heerlijk van genieten!!! Dikke smok

Janny en Andre

Hoi eindelijk. Maar we blijven via je ouders natuurlijk op de hoogte. En horen gelukkig geen gekke dingen van hun. Maar weer mooi geschreven hoor. Veel succes daar en feest niet te veel hé... Groetjes van ons

Leanne

Heeel veel succes daar! Super leuk om te lezen!! Geniet!!!

Peter en Geja

Natuurlijk zijn wij helemaal op de hoogte maar fijn dat je eindelijk een mooi stukje hebt geschreven.
Tot gauw op je blog.

Dikke knuffel van je ouders

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!